Toiminta-alueena koko Suomi

Kokonaismaanpuolustus ry:n toiminta-alue on koko Suomi, ja toimimme yhdyssiteenä kaikkien kokonaismaanpuolustuksesta kiinnostuneiden kesken. Yhdistyksen kotipaikka on Helsinki, mutta jäseniä meillä on Turusta Lappeenrantaan ja Kirkkonummelta Kolariin. Järjestämämme toiminta on kuitenkin keskittynyt pääkaupunkiseudulle kuten suurin osa jäsenistöstämmekin.

Vaikka emme järjestäisi toimintaa Sinun kotipaikallasi, voit Reserviläisliiton jäsenenä osallistua moniin alueesi jäsenyhdistysten järjestämiin tapahtumiin ja kaikkiin valtakunnallisiin reserviläistapahtumiin. Myös koko Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kurssitarjonta on sinulle avoinna, ja kursseja järjestetään joka puolella Suomea. Tutustu tarjontaan MPK:n sivuilta. Reserviläisliiton jäsenyhdistysten tapahtumatarjontaa voit hakea piireittäin tapahtumakalenterista.

Mitä teemme?

Vakiintuneita toimintamuotojamme ovat luennot ja keskustelutilaisuudet, retket ja ekskursiot sekä tietysti ammunta. Erilaiset kurssit ja koulutukset sekä ihan perinteinen liikunta kuuluvat myös toimintaamme, vaikka ovatkin jääneet viime vuosina hieman vähemmälle.

Luennot ja keskustelutilaisuudet

Keskustelutilaisuuksia pyrimme järjestämään kiinnostavista ja ajankohtaisista teemoista joiden alustajina toimivat oman alansa asiantuntijat. Aiheita ovat olleet mm. kansainvälinen humanitäärinen oikeus, Huoltovarmuuskeskuksen toiminta, jihadismi, Puolustusvoimien toiminta koronapandemiassa ja niin edelleen.

Retket ja ekskursiot

Ekskursioita teemme kokonaismaanpuolustajan näkökulmasta kiinnostaviin paikkoihin kuten museoihin, sotahistoriallisiin kohteisiin sekä laitoksiin ja yrityksiin joilla on yhteys maanpuolustukseen tai yhteiskunnan toiminnan turvaamiseen poikkeusoloissa.

Ammunta

Vaikka kynä on miekkaa mahtavampi, täytyy miekkakin pitää terässä. Ylläpidämme ampumataitoamme ja annamme aseiden puhua vakituisella ampumavuorollamme.