7.2.2022

Kokonaismaanpuolustus ry 20 vuotta

Vuosi 2022 on Kokonaismaanpuolustus ry:n juhlavuosi, sillä yhdistyksemme perustamisesta tulee kuluneeksi 20 vuotta. Se on jo kunnioitettava ikä, sillä se kertoo yhdistyksen vakiinnuttaneen paikkansa järjestökentällä. Vanhimmat reserviläisyhdistykset ovat toki toimineet yli puoli vuosisataa, mutta meitä nuorempiakin on.

Suomen lippu salossa sinistä taivasta vasten.

Aiheena kokonaismaanpuolustus on ajankohtaisempi kuin koskaan. Voimapolitiikka ja epävakaus ovat palanneet valtioiden välisiin suhteisiin ja yleinen kiinnostus maanpuolustusta, varautumista, kriisinkestävyyttä ja hybridivaikuttamista kohtaan on lisääntynyt. Viimeisimpänä lukuna koronapandemia on näyttänyt meille esimerkin siitä millaisia poikkeusolot voivat olla ja kuinka ne vaikuttavat yhteiskuntiin ja meidän jokaisen arkeen.

Toimintamme painopiste tänä vuonna on näkyvyyden lisääminen. Juhlimme tasavuosia ja muistelemme menneitä mutta katsomme samalla tulevaisuuteen tietäen, että yhdistyksellemme on suuri tilaus. Vuosijuhlaa vietämme perjantaina 9.9. toivoen että pandemia rajoituksineen on hellittänyt jo paljon sitä aiemmin ja että olemme kaikki päässeet palaamaan normaaliin elämänrytmiin. Pysy kuulolla!